בתורתנו הקדושה קיימת מצוות תלמוד תורה, היא מצוות עשה מדאורייתא ללמוד את התורה, תורה שבכתב ותורה שבעל פה על כל רבדיה, ועל פי מקורות רבים מצווה זו עומדת נגד כל יתר המצוות. החיוב המינימלי בלימוד התורה הוא קביעת זמן ללימוד ביום ובלילה ככתוב ״לֹא יָמוּשׁ סֵפֶר הַתּוֹרָה הַזֶּה מִפִּיךָ וְהָגִיתָ בּוֹ יוֹמָם וָלַיְלָה״ (יהושע פרק א׳ פסוק ח׳).

כתוב גם בספרים הקדושים שאדם חייב ללמוד בכל חלקי התורה הקדושה כפי שנאמר במסכת קידושין (דף ל) שחייב אדם ללמוד: מקרא, משנה, תלמוד, הלכות ואגדות.
ועל זה בא סט הספרים הנקרא חוק לישראל לתת מענה, חק לישראל הוא בעצם סידור לימוד יומי הכולל את: התורה, נביאים, וכתובים, פרקי משנה, וקטעים מהתלמוד הבבלי, מספר הלכה ומספר הזוהר ואף מספרי מוסר, סדר הלימוד בחק לישראל מבוסס על פי נוהג האר"י (רבי יצחק לוריא אשכנזי) שנהג ללמוד בצורה זו בחזרתו מתפילת שחרית.

סט הספרים חוק לישראל התפרסם בכל תפוצות ישראל כלימוד קליל ומהיר אשר בו יכול כל אדם ללמוד בקלילות בזמן מועט ולעבור במספר רב מחלקי התורה הקדושה, לקיים את הפסוק: ״וְלִמַּדְתֶּם אֹתָם אֶת בְּנֵיכֶם לְדַבֵּר בָּם בְּשִׁבְתְּךָ בְּבֵיתֶךָ וּבְלֶכְתְּךָ בַדֶּרֶךְ וּבְשָׁכְבְּךָ וּבְקוּמֶךָ״ (ספר דברים, פרק י"א, פסוק י"ט), וכיום ניתן למצוא אותו כמעט בכל בית, ובית מדרש, מאחר והוא נותן מענה לכלל האוכלוסייה לקיים את דברי התורה וללמוד בכל חלקי התורה הקדושה, אף לבעלי בתים אשר מלאכתם מרובה וזמנם ללימוד התורה הוא מועט.

ולמרות שהלימוד בחוק לישראל הינו טוב ומוצלח ונותן מענה היטב לאלו הקשה עליהם לימודיהם מאחר והוא מאגד תחתיו בלימוד יומי קצר חלקים רבים מחלקי תורתנו הקדושה, לאור דיבורו של רבי נחמן מברסלב שאמר (שיחות הר"ן סימן כ"ח) ״ראוי לאדם שיעבור וילך בזה העולם בכל הספרים הקדושים וללמוד כולם כדי שיהיה בכל מקום, כמו שנמצא השרים הגדולים שהולכים ועוברים במדינות, ומוציאים הוצאות רבות על זה כדי שיוכל אחר כן להתפאר ולומר שהיה במדינות, כמו שדרך השרים להתפאר ולומר "הייתי בורשא" וכיוצא בזה. כמו כן ראוי שיהיה האדם בעולם הזה בכל מקומות הקדושים של התורה, כדי שיוכל להתפאר בעולם הבא שהיה בכל מקום דהיינו בכל הספרים הקדושים. ולעתיד בעולם הבא מזכירין אותו כל מה שלמד בעולם הזה״.
החלטנו לחדש חידוש נפלא ולהוציא לאור סט חדש הנקרא האוצר היומי – שהינו בעצם סט ספרים המאגד חלקים רבים יותר מחלקי תורתנו הקדושה מאשר בחק לישראל שיתאים גם לבעלי בתים שזמנם מועט ולימודם קשה עליהם וגם לאלו אשר יושבים באהלה של תורה שיוקל עליהם ולא יוצרכו לסחוב עימם מספר רב של ספרים אלא כרך בודד בלבד ויזכו לסיים את התורה תוך 7 שנים בלבד!

ובשביל באמת להסביר מהו האוצר היומי, מה הוא כולל ואת המעלות הרבות שבו, נביא לפניכם ראיון אשר נערך עם ר׳ מאור בניזרי בעל בית הדפוס וההוצאה לאור ״ניצני הקודש״, ראיון זה יראה אור בספר ״ונהר יוצא מעדן״ חלק 4 מאת הסופר ר׳ דן כהן:

ר׳ מאור בוא ספר לנו מה מהותו של האוצר היומי?
כותב מוהרא״ש באשר בנחל שעיקר שורש ודעת רבינו ז״ל זהו סדר דרך הלימוד שזה היה רצונו של הצדיק שכל יהודי יזכה לעבור על כל חלקי התורה הקדושה, וכל תיקון נפשו רוחו ונשמתו של האדם תלויים כפי כמות הלימודים שזכה לסיים וכן כותב רבי נתן בהלכות השבת אבידה הלכה ג׳ שעיקר אבידותיו של האדם הם הלימודים מחלקי התורה הקדושה שלימדו אותו במעי עימו ובא מלאך וסתרו וכו׳ ועל ידי כל לימוד מחלקי התורה הקדושה שהאדם זוכה לסיים הוא מחזיר לנשמתו אבידה, לאחר כשנתיים מהסתלקותו של הצדיק זכיתי בזכויות חינם שהאיר אור גדול בנשמתי ורעיון אדיר כיצד להגיש לכל אחד מאנ״ש (אנשי שלומינו) בכלליות ולכל יהודי בפרטיות הרוצה לזכות לסיים את כל חלקי התורה, החלטתי לעשות סקר בין אנ״ש גם בארץ וגם בחו״ל מי זכה לסיים את ה 15 לימודים שעורר מוהרא״ש במשך כ 50 שנה רצוף שראוי לסיים, והגעתי למסקנה נחרצת שכ 85% מתלמידי מוהרא״ש לא זכו עדיין לסיים את כל הלימודים הנ״ל, לא כי לא רצו ולא כי לא למדו כי ברוך השם כלליות אנשי שלומנו מתמידים מאוד כל אחד פחות או יותר, אך הגעתי לשורש בעיית העניין שקשה מאוד לכל אחד להשיג את כל הספרים הנ״ל וגם אם יש אותם בנמצא, הפתיחה והסגירה של הספרים לוקחת המון זמן ויגיעה כגון לסחוב אותם למקום לימודיהם וכן קשה לאדם לצמצם את עצמו מלימוד ללימוד ללמוד כמות מוגבלת מכל לימוד על מנת שלא יהיה לו ריבוי אור, ולכן אחרי התייעצות עם ידידי יצחק מעודה נ״י שעזר מאוד עם הרעיון והמון תפילות ובכיות החלטתי בדעתי בכוח הצדיק לקפוץ למים עמוקים מאוד ולערוך את הלימודים הנ״ל ולהוציא את הרעיון לאור העולם.

הנני מרגיש באופן אישי שמיד לאחר הסתלקותו של מוהרא״ש זה אחד הדברים הראשונים והחשובים שהוא פעל עלינו מלמעלה ואנו מודים לקב״ה שזכינו שבחר בנו להיות שליחים נאמנים ושנישאר תמימים ופשוטים לנצח.
הנחת רוח הכי גדולה של הקדוש ברוך הוא ושל הצדיק ושלנו זה לראות ולשמוע איך שעוד יהודי ועוד יהודי זוכים לעשות סיומים בכל חלקי התורה.
יהי רצון שיתקיים מה שאמרו לנו כמה וכמה מגדולי ישראל שהאוצר היומי עוד יתקבל בעם ישראל כמו החוק לישראל. יראו עינינו וישמח ליבנו.

מה ייחודו של מיזם זה שחולל מהפך רוחני בעולם התורה והחסידות?
אני חוזר ואומר, הייחודיות העיקרית היא שזכינו לקבץ שבעה עשר חלקים מהתורה הקדושה ללימוד בפועל בכרך אחד המתחלף כל חודש לפי סדר לימוד יומי האורך קרוב לחצי שעה בנוסף לדף היומי מבלי לפתוח או לסחוב ספרים נוספים.
ייחוד נוסף הינו שהעריכת הסט הנ״ל יצא לפי רצונו ורוחו של מוהרא״ש שייצא באותיות גדולות ומאירות עיניים, מנוקד ומה גם שזכינו בניסים גלויים לרכוש את הזכויות בש״ס בבלי מנוקד ומוגה וכן עם פירוש ידיד נפש על כל הירושלמי.

כיצד התקבל "האוצר היומי" אצל גדולי ומנהיגי ישראל?
כפי שכל אחד יכול לחזות בכרך א׳ באוצר היומי ישנם את ההסכמות והברכות של חלק מגדולי ישראל ביניהם:

הרב יצחק יוסף, הרב אהרן ירחי, הרב אהרן זכאי, הרב ראובן אלבז, הרב בניהו שמואלי, החיד״א אברג׳יל, הרב מאיר שטרן ועוד רבים.
אשמח לציין שזכינו להיכנס לקודש פנימה לשר התורה הגר״ח קנייבסקי זכר צדיק לברכה שראה את ההוצאה ומילותיו הראשונות היו: ״וואו, יצ שיינינג״ (זה כל כך מאיר), כמו כן חשוב לציין שהקדיש לנו שר התורה 8 דקות מלאות בשיח וברכות והתפעלות מהעריכה והרעיון כידוע שהוא בעצמו זכה במשך רוב ימי חייו לעשות סיום כל ערב פסח על הלימודים הנ״ל ואמר בזו הלשון: ״צריכים ללמוד בזה כל יום״ ובנוסף אמר ״יישר כוח״.
אשמח להזכיר גם כשזכינו להראות את הסט לרבי דוד אבוחצירא, אמר בזו הלשון: ״ואת עלית על כולנה״, יש לציין שהצדיק התפעל מאוד מהסט והראה לסובבים שהיו אז בחדרו הקדוש את כל הלימודים ואת העריכה וברך אותנו שיופץ בכל העולם.
בימים אלו אנו עוסקים באיסוף של עוד הסכמות וברכות מגדולי ישראל ספרדים ואשכנזים.

למי הוא מיועד?
האוצר היומי מיועד לכל אדם בכל מדרגה שהוא והראיה לכך שלומדים בו גם גדולי ישראל וגם ראשי כוללים, ראשי ישיבות, אברכים ואלפי אלפים של בעלי בתים, מחמת שהאוצר היומי ערוך בטוב טעם ומחולק ל 7 שנים ללא מעמסה על הלומדים ואדרבה מי שיש ביכולתו כלים ללמוד יותר לומד כמה סדרים ביום וכך מסיים את כל חלקי התורה בשנה או בשנתיים או בשלוש שנים.

אילו תגובות מיוחדות קבלתם מקהל הלומדים?
נתחיל בזה שפחות חשובה לנו כמות מכירת הסטים כמו כמות ההצלחה של הלומדים וברוך השם יש 98% הצלחה מכל אלו שזכו לרכוש את הסט, יעידו צוות הטלפנים והטלפניות שלנו שכמעט כל יום אנו זוכים לקבל טלפונים עם תגובות אדירות המחממות את הלב ונותנות לנו כוח עז וגדול להמשיך קדימה כגון: ״הספר הזה נותן לי מהות ותכלית לחיים״, ״יש לי בשביל מה לקום בבוקר״, ״יש לי מטרה בחיים לסיים את כל חלקי התורה ממש כגדול בעם ישראל״, ״בזכות הלימוד באוצר היומי חל בי שינוי מוחלט ביחס לאשתי ולילדים״, ״הלימוד בסט הזה מכניס בי רוגע נפשי ושלוות נפש ושמחה עצומה״, ״אני פשוט מכור ללימוד בסט הזה״, יש לציין שלא מעט נשים זכו לרכוש את הסט לבעליהן ומדי פעם מתקשרות לבשר על השינוי הנדיר והמשמח שחל בבעליהן על ידי הלימוד באוצר היומי.

כמו כן המון אנשים סיפרו לי שזכו לשינוי מהותי בפרנסה וידוע מאמר חז״ל כל המקבל על עצמו עול תורה מעבירים ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ.
ועוד המון המון תגובות משמחות מלומדים בכל רחבי הארץ והעולם.
ואני חייב לספר לך שפעם אחת הייתי מאוד מאוד שבור וכו׳ ועצרתי בדור אלון בכביש 6 לקנות קפה, כשיצאתי מהרכב ראיתי אברך שעומד עם האוצר היומי, ניגשתי אליו ושאלתי אותו מה זה הספר הזה, כאחד שלא יודע, הוא אמר לי שהוא אברך מצפת והספר הזה הוא כל חיותו ולכל מקום שהוא הולך הוא לוקח את הספר עימו, באותו זמן הוא היה בכרך י׳ וזה מאוד החייה אותי לראות שאנשים לומדים בזה ברחבי הארץ והעולם אפילו בזמן שאני שבור.

תפריט נגישות